O Dúo Cobra por o Dúo Cobra

Este sábado, nada mellor que pasar a noite no cárcere. O inclasificable Dúo Cobra ofrecerá unha actuación en directo, que irá acompañada dunha multiproyección baixo o título “Papel Medium”, no (S8). Logo do live show, Jas Processor xunto a Sisco Larinho Dj presentarán REPUBLICA DISCO APOCALIPSO: unha escolma en formato de Vinilo e dixital dende vos anos 40 ata oxe en día. Unha república ecléctica de sons latinos, africanos, electrónicos, con actitude e, abrigo, con moito Groove. Coloreado todo elo con efectos sonoros e filtrado sintetico. Ás 22:00 h no Antigo Cárcere.

A continuación, Dúo Cobra nos dan unas claves para entender su sonido panayonqui.

Definición de “Panayonqui”
Panayonqui componse de “Pan”, do grego παν, «todo» e de “yonqui”, do inglés «junkie», dervivado á súa vez de «junk», ou lixo. Refírese ao yonqui olímpico, a ese atleta do lixo que é capaz de competir simultaneamente en distintas disciplinas porque está enganchado a cada un dos estímulos que lle ofrece o mundo. Pode usarse como nome propio e tamén como adxectivo, aínda que en certos círculos detectamos a expansión do seu uso como verbo.

Papel Médium
É a peza que presentamos en (S8), consistente en tres proxeccións simultáneas de 8mm e Súper 8 mentres facemos a banda sonora en directo. A metraxe que usamos son películas domésticas dos 50 e 60, en cru, sen montar, tal e como foron filmadas. É como unha rede social para pantasmas de celuloide. Conectámolos entre eles e dámoslles para comer cousas ricas. Máis que unha película Papel Médium é unha evento en directo, e está feito especificamente para o (S8); dado o seu carácter non se repetirá -polo menos da mesma forma, co mesmo metraxe e a mesma banda sonora- en ningún outro sitio. Como experiencia ten algo de múltiple e algo de aleatorio, unha compoñente de improvisación e moito de sincronicidad.

Dúo Cobra e a súa relación cos formatos audiovisuais
Por cada unha das cancións do noso disco Déixache Morder hai un vídeo. Unha das peculiaridades destes vídeos é a diversidade de formatos que usamos neles; desde dispositivos obsoletos como o Hi-8 ou o VHS a aparellos tan comúns como a cámara un de teléfono móbil, pasando por imaxes xeradas por computadores de 8bits como o ZX Spectrum e o Commodore 64 ou as minicámaras de vixilancia que transmiten o sinal de vídeo vía radio Tamén traballamos en Súper 8 (tanto de produción propia como modificando producións comerciais) e con animación frame a frame. Cousas así. Agora andamos facendo cousas coa marabillosa PXL2000 de Fisher Price que grava imaxes ¡en cintas de audio!. Algúns dos nosos vídeos están feitos a partir de metraxe atopada, aínda que no caso de Papel Médium poderiamos falar máis ben de metraxe conseguida.
Esta diversidade de formatos non só responde a cuestións de investigación e lecer -que algo diso tamén hai- senón que tamén ten que ver cos procesos que implican o traballar con estes soportes. De aí a importancia no uso de hardware, de material orixinal, e non de emulaciones ou de efectos. O uso de efectos de posproducción para lograr que unha imaxe achéguese a tal ou cal look é algo perfectamente lexítimo, non cabe dúbida, pero por moi veraz que resulte -por exemplo- un filtro de Súper 8 nun vídeo, o filmar en Súper 8 ten unha serie de condicionantes que alteran ao resultado final, sendo moitas veces unha parte fundamental do resultado final.
Da mesma forma que hai que entender como funciona o proceso fotográfico e cales son as súas posibilidades e limitacións para rodar unha película en Súper 8, é necesario aprender linguaxe Basic se se quere traballar cun Spectrum, e hai que peregrinar por rastros e mercadillos buscando cintas de Ou-matic se se quere gravar en devandito formato.
No caso en particular do Súper 8 o interesante non é esa cousa nostálxica, tan de película indie, tan de cabeceira daqueles marabillosos anos. Ten máis que ver con ese uso consciente do soporte do que estamos falando. Non é o mesmo producir unha imaxe en movemento con química que producila con electricidade; non é o mesmo traballar con material fotosensible que cunha choiva de electróns, e tampouco é o mesmo filmar mirando a unha pantalla que facelo encadrando a través dun visor. E que conste que con isto non defendemos que unha cousa sexa mellor que a outra -de feito fariámoslle unha escultura ao tubo de raios catódicos sen dubidalo nin un momento- pero son procesos diferentes e conducen a resultados diferentes. O continente fala do contido  ^_^

Dúo Cobra live show
Ciclo “Super 8 Contemporáneo”: “Imaxes rodadas, películas roubadas e son panayonqui”
Sábado ás 22:00 h no Antigo Cárcere.
Entradas á venda en despacho de billetes medio hora antes do comezo. 5 euros.