Guy Sherwin ten unha máquina do tempo

Guy Sherwin, unha das figuras máis significativas do cine performativo, fará unha visita ao (S8) con dobre aliciente: por unha banda, a proxección das pezas curtas “ao uso” da súa filmografía. Polo outra, o acontecemento no que se poderá asistir a unha das súas sesións de cine en directo. Algo que, sen dúbida, rompe esquemas con respecto ao que pode facer unha película.
Para Sherwin, ter unha cámara, e/ou un proxector, é como ter unha máquina do tempo. Poder volver ver, e darlle a man, ao “eu” de fai 30 anos, saltar a un lado e outro da liña con graza e lixeireza, volver proxectar no mesmo espello as mesmas árbores que antes estaban alí, e daban unha particular sombra, e agora poida que non estean, ou si.
info

Left Hand Rotation: célula independente e á contra

Ás veces, é moi saudable ir ao contraxeito. En especial, se a corrente contra a que se vai é das que paralizan, apabullan e esmagan, o vento dos nosos capitalistas tempos modernos. Left Hand Rotation -colectivo que estará presente no (S8) cunha instalación- vai a contramán, xira na dirección contraria á estipulada, como a tradución do seu nome indica. E fano despregando unhas accións que, cunha vertente moi lúdica, deixan ao descuberto o absurdo do mundo no que vivimos. Como eles mesmos o definen, Left Hand Rotation “é un xiro na dirección contraria que pode producirse en calquera momento, un parafuso que hai que apertar xusto ao contrario do esperado”. Un concepto en constante construción e cuestionamento. info

En busca da Metrópolis perdida

Fritz Lang, a mediados dos anos 20, imaxinou e creou unha fábula distópica sospeitósamente parecida á realidade, ambientada no por entón afastado ano 2000. Falamos, está claro, de Metrópolis. Paradóxicamente, non é ata pasada a primeira década deste século XXI, en esencia moi parecido á visión do capitalismo que ofrecía aquela película, cando por fin a podemos contemplar no seu esplendor orixinario, perdido desde os días da Segunda Guerra Mundial. Algo que da unha medida do alcance do acontecemento, pois xa quedaban moi poucas persoas vivas no mundo que visen as imaxes perdidas antes do seu achado. info

O ceo na Terra: manifestacións do inefable

Abordar a sensualidade, o sensorial deste mundo para alcanzar outro. Moldear a luz, a través dunha cámara, para lograr entrever o máis aló. Utilizar as cadencias e o son para alcanzar un novo estadio da consciencia que nos permita tocar o inaprensible, entrever o espírito das cousas. O ceo na Terra, parte da programación da próxima edición do (S8), é un ciclo que reúne a catro creadores de vangarda americanos cuxo campo de estudo móvese por estes terreos: Zoe Beloff, Nathaniel Dorsky, Robert Beavers e Phil Solomon. O cine, que é luz, son e cadencia, revélase para eles como o medio máis idóneo para intentar esbozar como é o que se escapa á nosa comprensión, e para materializar o inmaterial. Para recrear o ceo na terra. info

O Antigo Cárcere Provincial da Coruña e o (S8): dándolle a volta ao panóptico

Oito meses despois do peche do Cárcere Provincial da Coruña, celebrábase nas súas instalacións recentemente abandonadas un evento cultural: o (S8). Mantas, calendarios, pintadas dos presos que ata facía pouco seguían alí, testemuñaban a función que ese espazo cumprira durante tantos anos, e convivían coa enerxía nova que entraba no cárcere. É importante que, mentres isto pasaba, non se produciu o lavado de faciana que converte ás institucións e factorías abandonadas en asépticos centros culturais, disociando ao espazo do seu significado e da súa relación co poder. Un ambiente, o das celas, que non deixa entrar o aire corporativo (moitas veces viciado) que rodea ás institucións da cultura, sepáraas da realidade, e convérteas en burbullas desde as que se fai coma se non pasase nada. Un espazo, o do antigo cárcere provincial, do que non se borraron as pegadas da privación da liberdade, do marxinal, unhas pegadas que nos poden axudar a manternos alerta nun mundo no que os cidadáns viven suxeitos a mil sutís e inquietantes formas de control.Un ambiente, o das celas, que non deixa entrar o aire corporativo (moitas veces viciado) que rodea ás institucións da cultura, sepáraas da realidade, e convérteas en burbullas desde as que se fai coma se non pasase nada. Un espazo, o do antigo cárcere provincial, do que non se borraron as pegadas da privación da liberdade, do marxinal, unhas pegadas que nos poden axudar a manternos alertas nun mundo no que os cidadáns viven suxeitos a mil sutís e inquietantes formas de control. info