“O meu traballo explora a maneira en que encadramos as imaxes, a maneira en que entendemos as cousas a través das nosas percepcións culturais”

Chris Kennedy (Foto: María Meseguer)

“Chámome Chris Kennedy, son un cineasta de Toronto. O meu programa chámase “Ways of seeing”, que terá lugar o domingo pola tarde ás 17h.

O meu traballo explora a maneira en que encadramos as imaxes, a maneira en que entendemos as cousas a través das nosas percepcións culturais. E explora o cinema coma se se tratase dun aparato a través do que observamos o mundo.

Deberías vir se estás interesada no debate arredor de que é unha imaxe e por que as filmamos.”

Chris Kennedy

 

Chris Kennedy. Full programme Sunday, June 3rd / 17 h / Sala (S8) Palexco

 

“Crear unha película é para min como inspirar e expirar.”

Ernie Gehr

“Fago películas porque me dan pracer e satisfacción, e tambén un sentido de equilibrio interior. Os meus traballos xorden da necesidade persoal. Crear unha película é para min como inspirar e expirar.”

Ernie Gehr

 

Ernie Gehr. Programa 2. CGAI – 02/06 – 18:30h

Notas sobre os proxectos educativos


“Trátase dun proxecto único, que ten como punto clave a accesibilidade, a investigación, a experiencia e a adaptación ao medio cambiante do cine”

Clara Sánchez-Dehesa Galán. Elías Querejeta Zine Skola

 

“Mergúllate para atopar eses estraños peixes que miran sen ver. Busca a casualidade, explora os resultados do inesperado, experimenta. Iso lle digo aos participantes da Film Farm”

Phil Hoffman. Film Farm

 

“LAV é un espazo para expandir a linguaxe audiovisual.”

Pablo Useros. LAV

 

“A palabra clave para nós é ‘independente’, no sentido de priorizar películas de director, non de produtor”

Chris Kennedy. Liaison of Independent Filmmakers of Toronto

 

Encontro de proxectos educativos e residencias Sábado 2 de xuño / 13h / Atalaya

“Editar é propoñer preguntas”

María Ruido (Foto:María Meseguer)

“Para min a montaxe, que é a clave da construción da película, funciona como cando estás editando un texto. Editar en vídeo dise da mesma maneira, e penso que ten moitísimo que ver coa escritura, en certa maneira é ordenar unha serie de ideas, propoñer unha tese, polo menos propoñer preguntas, que creo que é o que propoñen os meus traballos”.

María Ruido

 

AulaCREA María Ruido Sábado 2 de Xuño / 12h / Afundación Sala de Prensa
Sinais. Mater Amatísima Sábado 2 de Xuño / 19h / CGAI

Encontro de proxectos educativos e residencias. Mirando ao futuro

Se hai unha labor no ámbito do cinema e das artes que miran ao futuro, esa é sen dúbida a que apela á transmisión de coñecemento e ao apoio do talento emerxente. Ofrecer alternativas aos procesos e aos enfoques industriais (os que abundan nas escolas de cinema ao uso), fortemente xerarquizados e compartimentados, faise indispensable. Neste encontro convocamos a un grupo de proxectos educativos e de residencias nos que a apertura de miras prima, e nos que hai un lugar especial para o cinema experimental e as novas formas de creación audiovisual.

 

Un deles é este proxecto (recén) nacido en 2017, a Elias Querejeta Zine Eskola, que quere romper coa idea xerarquizada de formación de cadros técnicos, que é a que se segue nos modelos tradicionais de escola de cine. A idea, coas tres especialidades coas que nace (Arquivo, Comisariado e Creación) é estimular a emerxencia de alumnos cunha mirada integral de cine. Clara Sánchez-Dehesa, responsable da área de arquivo, falaranos de todo.

 

Se unha cousa comparten todos os proxectos é esa visión integral de xerar alumnos con miradas autónomas e sentido crítico, máis alá dos modelos industriais. No caso do Master LAV, escola de Madrid creada e dirixida por Pablo Useros, articúlase, por un lado, nun programa académico que surte de experiencias e referencias, con especial foco en propostas de carácter experimental, e por outro da creación dunha obra tutelada durante o seu proceso artístico. Baseándose máis no proceso que no método, LAV busca ampliar os horizontes dos seus alumnos e desenvolver a súa capacidade de análise, o seu enfoque crítico e o seu compromiso artístico.

 

Esa idea do cinema como proceso é tamén a que recolle o canadense Phil Hoffman na súa Film Farm. Dende 1994 o cineasta e educador Philip Hoffman leva a cabo este retiro anual nunha comunidade rural de Ontario, no que non só difunde métodos de produción artesanais e ecolóxicos de cine en formato fílmico, senón que tamén promove esa forma de traballo baseada no proceso, na reflexión e na posta en común, antes que as xerarquías ou o guión, e na abordaxe do cinema dende o persoal.

 

Finalmente, e coa idea de dotar de ferramentas (en termos de coñecemento e de útiles de traballo, o LIFT (Liaison of Independent Filmmakers of Toronto) é unha cooperativa audiovisual que funciona desde o ano 1981, cuxo foco recae tanto en proporcionar medios de produción á comunidade de cineastas de Toronto, como en formar e difundir coñecemento no referente ao cinema, ao vídeo e á creación interactiva a través de obradoiros. Ademais, o LIFT ofrece varios programas de residencias a cineastas locais e internacionais, con especial énfase nas prácticas experimentais (unha delas, BAICC, en colaboración co (S8) e Acción Cultural Española). O cineasta e programador Chris Kennedy é o seu director executivo.

 

Sábado 2 de xuño ás 13 horas na Atalaya (Café Mirador, Xardíns de Méndez Núñez)