Cela 11 por Anxela Caramés e Ramón Santos

Cela 11 é unha instalación audiovisual de carácter documental e informativo sobre a recreación da memoria e a recuperación da historia do Cárcere Provincial da Coruña, presentada específicamente para o  (S8) I Mostra de Cinema Periférico. É un proxecto realizado por Anxela Caramés e Ramón Santos, contando coa especial colaboración de Victoria Saco, nos apoios, o soporte técnico e a documentación, xunto con Enrique Lista, na fotografía dixital e as diapositivas.

Cela 11 from s8cinema on Vimeo.

info

Punta de lanza por Xurxo González


Facía tempo que levo rumiando sobre a situación actual do audiovisual en Galicia, non a do audiovisual industrial, claro está, senón a do máis anovado, a verdadeira locomotora que purra por contrariar a inercia amoucada do audiovisual establecido e convencional. Agora con este texto agardo por en orde os meus pensamentos e comezar a sacar algunhas conclusións. Sei que estou a tratar un tema no que apenas hai distancia histórica, mais creo que xa hai os suficientes indicios para intentar unha sistematización do que está a acontecer recientemente no audiovisual galego.

info

Antonio Weinrichter.- Mark Rappaport


Antonio Weinrichter escribe sobre Mark Rappaport. Palabras de primeira man, que nos introducen xa na primeira Masterclass do (S8) impartida polo cineasta neoiorquino.

(texto orixinal en castelán)
info

José Luis Castro de Paz: Documentos Cinematográficos Históricos de Galicia


José Luis Castro de Paz – Doutor en Historia do Cinema, profesor de Comunicación Audiovisual e investigador-, participará na mesa de presentación do Ciclo Arquivos Históricos de Galicia.

( texto orixinal en castelán )

CICLO: DOCUMENTOS CINEMATOGRÁFICOS HISTÓRICOS DE GALICIA.

José Luis Castro de Paz

Si, como es sabido, la producción cinematográfica en Galicia fue prácticamente inexistente hasta los años setenta del siglo pasado -truncados drásticamente los posibles cimientos de un cinema gallego durante el periodo republicano por la sublevación militar fascista-, la expresión se torna casi literal hasta 1920. Así, e incluyendo la todavía decimonónica, relevante y circunstancialmente particular filmografía del lyones afincado en A Coruña José Sellier Loup, nada debe extrañar que lo rodado en Galicia hasta el final de la segunda década del XX apenas rebase en su conjunto algunos miles de metros de celuloide -perdidos en su inmensa mayoría- y que su (in)existencia se deba más al voluntarismo individual de pequeños empresarios exhibidores o emprendedores fotógrafos que a una voluntad industrial digna de tal nombre, ya que, en realidad -y como se supondrá- la extremadamente débil y abúlica burguesía gallega no mostrará interés alguno por contribuir a la puesta en pie de una industria cinematográfica. Es por ello que más allá del valor intrínseco del material conservado (y en ocasiones restaurado) por el Centro Galego de Artes da Imaxe, y que forma parte muy destacada del ciclo que presentamos, éste alcanza para nosotros la categoría de auténtico tesoro histórico y antropológico. info

Pedro Comesaña fálanos de Emética, película que será estreada no (S8)

Pedro Comesaña, autor de Emética (Mentes Distintas), que se proxectará na Mostra dentro do Ciclo Cine Recuperado e Inédito de Galicia, cóntanos como foi o seu primeiro contacto co mundo da imaxe.

( Texto orixinal en Español )

Emética es el resultado de mi primer contacto con el mundo de la imagen y como consecuencia el/la culpable de que quisiera dedicar mi vida profesional al mundo del cine y del audiovisual. En el año 1981, con diecisiete años, en un pueblo de los alrededores de Vigo había muy pocas opciones de introducirse en el mundo del audiovisual. Ni siquiera había escuelas de fotografía y mucho menos de imagen y sonido. Solo había dos canales de televisión la 1 y la 2 e Internet era ciencia-ficción. info