Aberta a convocatoria de INPUT 2019

INPUT é un espazo de titorización de proxectos cinematográficos en desenvolvemento que xorde da colaboración entre a Fundación Luís Seoane e o (S8) Mostra Internacional de Cinema Periférico, mediante o que 3 autoras terán acceso a 3 profesionais de prestixio internacional do ámbito do cinema e da arte, coas cales poderán discutir acerca dos seus proxectos, dende o estado de escritura e desenvolvemento até o de distribución.

A finalidade deste programa é apoiar proxectos cinematográficos de calidade, dando a oportunidade ás autoras de repensar o seu proceso creativo, mellorar a obra, localizar fontes de financiamento e lograr a distribución máis acaída das pezas.

Dende o 12 de abril até o 5 de maio estará aberto o prazo de envío de proxectos, que será totalmente gratuíto, para o que debes enviar un dossier dun máximo de 5 follas coa seguinte documentación (en castelán e inglés) ao correo electrónico [email protected]:

– Sinopse: máx. 1 páxina

– Teaser (se ten): máx. 3 minutos

– 2 fotogramas ou imaxes relacionadas co proxecto (se ten)

– Bio da solicitante con ligazón á súa web (se ten): máx. 1 páxina

– 1 fotografía da solicitante

– Email e teléfono de contacto

O 10 de maio notificarase ás persoas seleccionadas, que terán até o 12 de maio para confirmar a súa asistencia. En caso de non facelo, procederase a contactar coas suplentes. O día 14 de maio farase público os 3 proxectos seleccionados que participarán en INPUT 2019.

As titorías terán lugar na Sala de Prensa de Afundación o día 5 de xuño de 11:00 a 12:00 e na Fundación Luís Seoane os días 6 e 7 de xuño en horario de 10:30 a 12:30. As participantes terán garantida a asistencia ás masterclasses que haberá no CGAI os días 6 e 7 de 13:00 a 14:00. INPUT 2019 terá lugar no contexto do (S8) Xª Mostra Internacional de Cinema Periférico.

Para máis información, podes descargar as bases na seguinte ligazón: BASES INPUT 2019_GAL

Calquera dúbida será atendida en [email protected].

(S8), mellor proxecto cultural de Galicia segundo o Observatorio da Cultura

O S8) Mostra de Cinema Periférico  vén de ser elixido como o mellor proxecto cultural en Galicia segundo o Observatorio de la Cultura!
Estamos moi contentos e agradecidos por este recoñecemento por parte dos máis de mil profesionais da cultura que participan na elaboración deste informe anual impulsado pola Fundación Contemporánea. Grazas a todas as institucións e empresas colaboradoras polo seu apoio e, sobre todo, moitos parabéns a todo o equipo de profesionais que ano tras ano o fai posible!

Erguer e manter vivos proxectos culturais coma os que aparecen neste ranking (e outros tantos que non están) esixe o traballo duro e constante de moitas persoas. Por iso cremos que é necesario poñer en valor a toda a xente que cre e traballa por e para a cultura.

PMC – Principio Máquina de Coser, proxecto seleccionado para a residencia BAICC 2018

Prismáticas, formado por Pilar Monsell e Aitziber Olaskoaga, é o colectivo que impulsa PMC – Principio Máquina de Coser, proxecto finalista de BAICC 2018. A comisión de valoración integrada por un representante de tres entidades responsables da convocatoria, Liaison of Independent Filmmakers of Toronto – LIFT, (S8) Mostra Internacioanal de Cinema Periférico de A Coruña e AC/E – Acción Cultural Española, decidiu que esta proposta fose a seleccionada para ser desenvolvida durante seis semanas en Toronto nesta segunda edición de BAICC – Residencias Artísticas Internacionais de Creación Cinematográfica 2018.

PMC – Principio Máquina de Coser é unha proposta para a creación do primeiro prototipo SEE-W-ING MACHINE, unha máquina que, combinando un proxector de cinema [ 16 mm e /ou super 8 mm ] cunha máquina de coser, permitirá coser tecidos e proxectar filmes á vez.

A comisión destaca na súa valoración o seu aspecto performativo e a conexión histórica entre o labor de coser e o cinematógrafo dos Lumière, que se desenvolveu a partir do sistema mecánico dunha máquina de coser. “Un proxecto orientado ao proceso de construción dun dispositivo artístico que permita combinar o que antes se atopaba separado [ cinema e costura ] e que poida con iso dar luz sobre un espazo itinerante de enunciación, reivindicación, auto-representación e diálogo entre mulleres traballadoras de distintos sectores industriais, especialmente do audiovisual e do téxtil.”

PMC – Principio Máquina de Coser será estreada mundialmente na décima edición do (S8) Mostra Internacional de Cinema Periférico da Coruña, que se celebrará durante a primeira semana de xuño do 2019.

Pilar Monsell, Córdoba (1979). Cineasta, montadora e artista dedicada ao cinema do real, ensaístico e experimental desde 2008, data na que estrea a súa primeira curtametraxe Distancias, obtendo o Premio do Público no 49 Festival dei Popoli. Co-fundadora de Laboratorio Reversible, colectivo dedicado á creación e experimentación en cinema analóxico creado en Barcelona en 2014. Fundadora da súa propia produtora, Proxémica, coa que produce a súa primeira longametraxe ÁFRICA 815, obtendo o Premio Exhibición Festival Marxes 2014, Mellor Documental Zinegoak Bilbao 2015, Mención Especial do Xurado en CEME DOC México, Premio Panorama Platja D’Aro del Festival L’Alternativa e Nomeado a Mellor Dirección Novel nos Premios Asecan Andalucía. Desde 2016, Monsell desenvolve un proxecto procesual a través da fotografía e cinema analóxicos que deu lugar á exposición Coidadoras de Patios: o íntimo-público, a instalación Córdoba 1652 en 2017 e o programa expositivo Casandra y las mujeres olvidadas, actualmente en produción. En 2017, tivo lugar a súa primeira exposición individual Pilar Monsell: ÁFRICA 815, paraíso perdido, comisariada por Valentín Roma na Virreina ? Centro da Imaxe de Barcelona. Tamén durante 2017, a súa curtametraxe Dos sueños después (producido en 16 mm) obtén o Premio Especial do Xurado do Festival de Cinema de Málaga, percorrendo até o día de hoxe outros tantos festivais internacionais. Actualmente, Monsell forma parte de Contravisiones, laboratorio de investigación ao redor da performatividade das imaxes nacido no outono de 2017 na Virreina – Centro da Imaxe de Barcelona.

Aitziber Olaskoaga, Bilbao (1980). Artista visual que traballa tanto con soportes analóxicos como dixitais para levar a cabo proxectos en torno ao cinema do real. Actualmente, atópase estudando o Máster de Cinema e Vídeo de California Institute of the Arts grazas a unha bolsa da universidade, onde traballa como a principal proyeccionista da institución. En 2011, participa na realización dunha película colectiva, Faux Guide, xunto aos artistas Rede Cabalo e un grupo de mozos da Medina de Fes, Marrocos. Aquí descobre que é posible levar a cabo proxectos audiovisuais baseados en estruturas non convencionais. A súa primeira mediometraxe, La sonrisa telefónica, obtivo unha mención especial no Festival de Cinema Documental Jihlava 2016 e exhibiuse en distintas mostras e festivais nacionais, sendo seleccionada pola distribuidora de vídeo Hamaca para o seu catálogo en 2017. En 2018, formou parte da exposición Bi dos two producida polo programa eremuak e exhibida no Azkuna Zentroa e, actualmente, atópase montando xunto a Pilar Monsell un vídeo-ensaio sobre o nacionalismo e a construción da identidade nacional en Euskal Herria grazas a unha bolsa do Goberno Vasco. Tomouse un ano para realizar varios proxectos en Europa, entre eles unha residencia artística en BilbaoArte, onde desenvolverá o proxecto fílmico colectivo Ao Nervión (producido en 16 mm), colaborando con distintas asociacións e plataformas cidadás da área metropolitana de Bilbao.

II Convocatoria de BAICC, Residencias Artísticas Internacionais de Creación Cinematográfica 2018

A Mostra Internacional de cinema periférico (S8) convoca en colaboración con Acción Cultural Española (AC/E) e a Liaison of Independent Filmmakers of Toronto a segunda edición das Residencias Artísticas Internacionais de Creación Cinematográfica-BAICC 2018. info

II CONVOCATORIA DE BAICC: Residencias Artísticas Internacionais de Creación Cinematográfica-BAICC

A Mostra Internacional de cinema periférico (S8) convoca en colaboración con Acción Cultural Española (AC/E) e a Liaison of Independent Filmmakers of Toronto a edición das Residencias Artísticas Internacionais de Creación Cinematográfica-BAICC.

 

Dende os seus comezos, a Mostra ten realizado unha decidida labor de promoción, difusión e reivindicación dos formatos cinematográficos analóxicos, constituíndo un espazo único dentro do panorama nacional. Neste sentido, a idea de abrir novos camiños nesta dirección existiu case sempre dende a primeira edición da Mostra. Unha liña de traballo que por fin atopou a súa correspondencia na colaboración cunha institución única no mundo no seu apoio ao cinema en formato fílmico, á constante búsqueda estética aínda por explotar nese campo, e á convivencia frutífera das novas tecnoloxías cos soportes fotoquímicos. Falamos de  LIFT, a Liaison of Independent Filmmakers of Toronto, que ten unha sólida andaina ás súas costas acollendo artistas en residencia que traballan en analóxico (por elas teñen pasado artistas como Naomi Uman, Helga Fanderl, Tomonari Nishikawa e Martha Colburn, entre outros).

 

AC/E como sociedade estatal para a promoción da cultura promove co seu traballo o impulso do sector creativo-cultural de España a través dun amplo programa de actividades, como as axudas para fomentar a mobilidade exterior de profesionais creadores tales como as residencias para artistas en distintas disciplinas. Os proxectos de AC/E subliñan a diversa contribución española á cultura global, así como as recentes achegas dos seus creadores máis actuais nos principais ámbitos creativos.

 

En 2017 puxéronse pois en marcha as primeiras Residencias Artísticas internacionais de Creación Cinematográfica-BAICC, un proxecto moi desexado polo (S8) que se viu materializado grazas ao apoio de  AC/E e o LIFT, de Toronto, reafirmando a forte aposta da Mostra pola formación e a creación artística en espazos alternativos.

 

Logo dunha exitosa primeira convocatoria con máis de 15 propostas recibidas, ‘Relieves’ de Tono Mejuto foi o proxecto seleccionado a desenvolver durante 3 semanas na  Liaison of Independent Filmmakers of Toronto. O resultado final poderémolo ver, en estrea mundial, durante a 9ª Mostra de Cinema Periférico, que terá lugar en A Coruña do 25 de maio ao 3 de xuño de 2018.

 

A semana seguinte á Mostra abrirase un proceso de selección para participar nunha residencia de produción dunha peza audiovisual rodada en formato analóxico (35mm, 16mm, Super 16mm, 8mm ou Super8mm) en Toronto (Canadá).

 

Esta convocatoria ten como obxectivo continuar nunha liña de traballo que busca abrir novos camiños para os creadores emerxentes, facilitando a creación de lazos de intercambio cunha institución de relevancia internacional como LIFT-Liaison of Independent Filmmakers de Toronto.

 

Poderán participar na convocatoria todas aquelas persoas nacidas ou residentes en España, cunha traxectoria artística acreditada, que desexen realizar un proxecto audiovisual en formato analóxico.

 

A duración da residencia será de entre 4 e 6 semanas ininterrompidas a escoller entre mediados de xaneiro de 2019 e marzo de 2019 e estará suxeita á dispoñibilidade das instalacións de LIFT en Toronto.