El Dúo Cobra por el Dúo Cobra
Este sábado, nada mejor que pasar la noche en la cárcel. El inclasificable Dúo Cobra ofrecerá una actuación en directo, que irá acompañada de una multiproyección bajo el título “Papel Medium”, en el (S8). Luego del live show, Jas Processor xunto a Sisco Larinho Dj presentarán REPUBLICA DISCO APOCALIPSO: unha escolma en formato de Vinilo e digital dende os anos 40 ata oxe en día. Unha república ecléctica de sons latinos, africanos, electrónicos, con actitude e, sobretodo, con moito Groove. Coloreado todo elo con efectos sonoros e filtrado sintetico. A las 22:00 h en la Antigua Cárcel.
A continuación, Dúo Cobra nos dan unas claves para entender su sonido panayonqui.
Definición de “Panayonqui”
Panayonqui componse de “Pan”, do grego παν, «todo» e de “yonqui”, do inglés «junkie», dervivado á súa vez de «junk», ou lixo. Refírese ao yonqui olímpico, a ese atleta do lixo que é capaz de competir simultaneamente en distintas disciplinas porque está enganchado a cada un dos estímulos que lle ofrece o mundo. Pode usarse como nome propio e tamén como adxectivo, aínda que en certos círculos detectamos a expansión do seu uso como verbo.
Papel Médium
É a peza que presentamos en (S8), consistente en tres proxeccións simultáneas de 8mm e Súper 8 mentres facemos a banda sonora en directo. A metraxe que usamos son películas domésticas dos 50 e 60, en cru, sen montar, tal e como foron filmadas. É como unha rede social para pantasmas de celuloide. Conectámolos entre eles e dámoslles para comer cousas ricas. Máis que unha película Papel Médium é unha evento en directo, e está feito especificamente para o (S8); dado o seu carácter non se repetirá -polo menos da mesma forma, co mesmo metraxe e a mesma banda sonora- en ningún outro sitio. Como experiencia ten algo de múltiple e algo de aleatorio, unha compoñente de improvisación e moito de sincronicidad.
Dúo Cobra e a súa relación cos formatos audiovisuais
Por cada unha das cancións do noso disco Déixache Morder hai un vídeo. Unha das peculiaridades destes vídeos é a diversidade de formatos que usamos neles; desde dispositivos obsoletos como o Hi-8 ou o VHS a aparellos tan comúns como a cámara un de teléfono móbil, pasando por imaxes xeradas por computadores de 8bits como o ZX Spectrum e o Commodore 64 ou as minicámaras de vixilancia que transmiten o sinal de vídeo vía radio Tamén traballamos en Súper 8 (tanto de produción propia como modificando producións comerciais) e con animación frame a frame. Cousas así. Agora andamos facendo cousas coa marabillosa PXL2000 de Fisher Price que grava imaxes ¡en cintas de audio!. Algúns dos nosos vídeos están feitos a partir de metraxe atopada, aínda que no caso de Papel Médium poderiamos falar máis ben de metraxe conseguida.
Esta diversidade de formatos non só responde a cuestións de investigación e lecer -que algo diso tamén hai- senón que tamén ten que ver cos procesos que implican o traballar con estes soportes. De aí a importancia no uso de hardware, de material orixinal, e non de emulaciones ou de efectos. O uso de efectos de posproducción para lograr que unha imaxe achéguese a tal ou cal look é algo perfectamente lexítimo, non cabe dúbida, pero por moi veraz que resulte -por exemplo- un filtro de Súper 8 nun vídeo, o filmar en Súper 8 ten unha serie de condicionantes que alteran ao resultado final, sendo moitas veces unha parte fundamental do resultado final.
Da mesma forma que hai que entender como funciona o proceso fotográfico e cales son as súas posibilidades e limitacións para rodar unha película en Súper 8, é necesario aprender linguaxe Basic se se quere traballar cun Spectrum, e hai que peregrinar por rastros e mercadillos buscando cintas de Ou-matic se se quere gravar en devandito formato.
No caso en particular do Súper 8 o interesante non é esa cousa nostálxica, tan de película indie, tan de cabeceira daqueles marabillosos anos. Ten máis que ver con ese uso consciente do soporte do que estamos falando. Non é o mesmo producir unha imaxe en movemento con química que producila con electricidade; non é o mesmo traballar con material fotosensible que cunha choiva de electróns, e tampouco é o mesmo filmar mirando a unha pantalla que facelo encadrando a través dun visor. E que conste que con isto non defendemos que unha cousa sexa mellor que a outra -de feito fariámoslle unha escultura ao tubo de raios catódicos sen dubidalo nin un momento- pero son procesos diferentes e conducen a resultados diferentes. O continente fala do contido ^_^
Dúo Cobra live show
Ciclo “Super 8 Contemporáneo”: “Imágenes rodadas, películas robadas y sonido panayonqui”
Sábado a las 22:00 h en la Antigua Cárcel.
Entradas a la venta en taquilla media hora antes del comienzo. 5 euros.